torsdag 21 juli 2011

Sanering



Äntligen kom jag så långt i mina sommarsysslor att jag tog mej före att städa källarskrubben. Ni vet den där som under året blockeras ända till dörröppningen för att man inte ryms in pga alla saker. Den där där man försiktigt stiger över halmbockar, tapetrester och vinterstövlar för att komma åt kappsäcken på hyllan längst in. Och i mitt fall dessutom - ett mörkt ställe. Ingen belysning inne i skrubben som är långsmal. Ha många gånger fått treva mej fram för att nå en vinterkappa på stången längst in. Nu var det alltså dags. Kanske kom inspirationen av att jag såg min bror med fru ha garagestädning igår. Kanske av att jag kom hem från dem med bilen full av saker - en del som kommer att leda till att mer ska förvaras i källaren. Hur som helst - nu är det gjort och jag är jättenöjd! 10 ytterplagg rensades ut och de ska med det snaraste tas till Röda korsets loppis. Dessutom "upptäckte" jag några plagg som bra kan användas nu. Lyckad städning men så hade jag grannen som på påhejare en del av tiden. Det går bättre så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar