tisdag 28 juni 2011

Vibbar




Jag har sysslat så mycket med min skoltid den senaste tiden - först matrikeln, sedan klassträffen och nu Facebookgruppen Vasa Svenska Samskola - att jag har haft anledning att ta kontakt med en massa människor "från förr". Nu senast har jag kontaktat folk som jag inte känner eftersom jag behövde bli vän med dem för att få in dem i fden nya gruppen. Och det har visat sej att vi på något sätt känner varann i alla fall. Det här betyder att jag nu på min vänlista har personer som jag bara såg "på stan" när jag var skolelev. Känns ganska intressant. Och speciellt nu i hettan uppstår en hel del Summer in the City-vibbar. Hur vi hängde i Rewell Center dagar och kvällar! Det rå betongen, bassängen och så då folket. Som vi beundrade på avstånd. Där fanns de - de där vi var förälskade i. Och de annars häftiga. Ingenting annat behövde hända. Vi satt på trappor, vi hängde vid räckena. Och vi hade all tid i världen. Det här var före den tid vi jobbade för fullt på somrarna. Också det har Facebook gett mej! För nu är jag friend med de stopra flickorna och pojkarna. Det är nästan så man hör musiken....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar