lördag 18 juni 2011

Vänster - höger



Äntligen fick vi en regering. Efter mycket funderande. Och jag är riktigt glad och nöjd. Med det mesta. Inkomststödet höjs, inget nytt kärnkraftverk, alkohol, tobak o godis blir dyrare, svenskan något så när tryggad - för att nämna några bra saker. Mycket som jag själv skulle ha skrivit under... Och dessutom är jag stolt över att bo i ett land där yttersta vänstern och yttersta högern kan sitta i samma regering. Och jag hoppas verkligen att de långa förhandlingsdagarna har innehållit en hel del goda värdediskussioner. Vissa farhågor har jag nog när det gäller ministrarna. Blivande inrikesministern har inte riktigt mitt förtroende. KD-bossen lyckades få in en text mot könsneutrala äktenskap. Vi skulle faktiskt ha varit mogna att ta steget ut och låta homosexuella få gifta sej också i vårt land tycker jag. Dessutom har hon nog inte samma syn på invandring som jag har. Henne får vi hålla ögonen på! Och så blir det ju spännande att se vad undervisningsministern går för. Han har mycket att säja till om. Och vi har nya läroplaner på kommande. Jutta som utrikesminister ska väl funka - ingen ensam person har makt när det gäller utrikespolitik. Och SFP lyckades superbra. Två tunga ministerposter och en österbottnisk kvinna på den ena. Lycka till alla viktiga människor!

1 kommentar:

  1. Men Jutta blir väl inte utrikesminister... S

    SvaraRadera