söndag 29 maj 2011

Kankkulan kaivoon







Det som nu fyller familjesidan i Vasabladet är något jag inte förstår mej på. Okej, endel av det förstår jag. Talar om de färggranna annonser som används för inbjudan till studentfest i hemmet - antingen skrivet i studentens eller föräldrarnas namn. Jag kan förstå att man är stolt över sin student och använder det här sättet att kungöra det, jag kan delvis förstå att man använder annonsen för att meddela tiden men jag kan inte tro och förstå att det skulle vara ett sätt att bjuda folk. Jag är nästan säker på att man också på nåt annat sätt bjuder in. Åtminstone skulle jag inte tro att jag är välkommen bara på basen av en annons. Lika litet som jag känner mej God Jul-hälsad trots att nån av mina bekanta inför julen har en likartad annons där alla släktingar och vänner önskas en riktigt god jul. Nej, go vänner, sluta med det här, det är bara tidningshuset som får in pengar på detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar