tisdag 3 maj 2011

Freak


Att det ska vara så skoj att jobba med datorer! Och speciellt skoj att ta utmaningar. Har idag en ny leksak - en dongel (mokkula) som blev aktiverad ikväll. Den kom gratis med Anvias fasta anslutning. Men bara för en viss bredd på bandet - bredare än jag har. Kan använda Bos eftersom han inte har nån laptop. Okej, nu har jag testat den på mina Windows-datorer och konstaterar att man nog kommer in på nätet om än långsamt. Intressant blir det att testa i Monå och i Sundom. Men så Linuxarna. Den minsta lydde direkt men nu har jag suttit med den andra Linuxen o trixat mest hela kvällen. Då jag ju egentligen inte förstår nånting av Linux! Försök och misstahg är det som gäller... Ännu inget resultat men kul är det. Och nu hittade jag på vägen en massa onedtagna uppdateringar som jag genast behövde. Så nu sitter jag och glor på när de kommer in - många och stora av allt att döma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar