söndag 20 februari 2011

Pigg på söndag

                                         

Nog är det ju otroligt vad nattsömn kan vara viktig. Har hela veckan nu slitet med att vakna 2,3,4 på morgonnatten och i allmänhet inte kunnat somna om. Och dagen har blivit därefter. På nåt sätt klarar man nog sej när man har folk omkring sej och blir tvungen att vara strukturerad. Men att planera går segt. Att vara alert på kvällen och få nåt uträttat är helt omöjligt. Och undra på det - dagen börjar ju ta slut. Har gjort så här med tanke på mitt blodtrycksmätningexperiment som ar slut imorgon, när jag har vårdtid. Ville kolla om det faktiskt är så att jag inte sover lång natt trots att jag har sovit fler korta. Och tyvärr tycks det vara så. Nu har jag med "hjälp, alldeles liten sådan" sovit rimligt två nätter - och vilken skillnad! Är pigg , känner mej alert och har lust att gå ut i naturen (trots "halvsidig" huvudvärk). Vill det sej är också blodtrycket lägre... Kanske det måste bli min melodi - sova med hjälp. Ska höra vad kloka vårdaren säjer imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar